Khamis, 29 September 2011

SAMBUTAN RAYA MERDEKA PuTERI SIPITANG DI ZON LUPAK

Sambutan merdeka raya walaupun hampir kepenghujungnya tetap diraih oleh semua peringkat. Pergerakan puteri umno bahagian sipitang bersama puteri cawangan kawasan zon Lupak berjaya menjayakan jamuan mesra aidil fitri dengan kerjasama padu KEMAS di zon tersebut.

Majlis ini telah diadakan di dewan kg lupak. Selain dari memberi suntikan keceriaan kepada pelajara KEMAS dengan meraihkan ulang tahun serentak sepanjang tahun, ia juga bertujuan merapatkan lagi hubungan kepimpinan bersama kumpulan ibubapa dan masyarakat setempat.

Dalam majlis tersebut jawatan kuasa puteri bahagian dan puteri cawagan memakai pakaian seragam rasmi puteri umno untuk membangkitkan kembali aura batik puteri.

Ketua pergerakan puteri bahagian berkata " sudah lama sarung batik puteri umno hanya dipakai ketika persidangan sahaja. Pakaian ala pink atau merah jambu mengambil tempat dalam majlis2 rasmi umno atau kepimpinan sehingga ada yang sudah lupa corak batik kebanggaan puteri umno. "

" Kini sudah tiba masanya kita hidupkan semula aura batik puteri umno malaysia agar tidak dilupai. Bukan menidak warna tema pink sebagai sesuatu tema fleksible tetapi pink ini sangat sesuai disarungkan oleh seluruh peringkt usia. Malahan wanita sendiri juga menyukai warna ini. Namun imej sebagai warga puteri umno perlu menyemarakkan semula pakaian asas pergerakan agar semangat gelombang merah jambu semakin kukuh" tegasnya.

pergerakan puteri sipitang mengambil pendekatan mesra masyarakat dengan melaksanakan program kemasyarakatan seiring dengan pelaksanaan yang sama dilakukan oleh kepimpinan umno bahagian.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan