Ahad, 8 Mei 2011

SOKONG KEPIMPINAN YAB DSP MUSA AMAN :PUTERI KOTA KINABALU




Mesyuarat perwakilan Puteri UMNO Bahagian Kota Kinabalu telah dilaksanakan dengan jayanya. Mesyuarat tersebut telah dirasmikan oleh YB Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin , Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia. Turut hadir dalam majlis perasmian tersebut Dtk Faisal selaku Ketua UMNO Bahagian Kota Kinabalu, bersama jawatankuasa UMNO bahagian yang sentiasa menyokong pergerakan Puteri UMNO Kota Kinabalu. Aziah Atoh ( Wakil Puteri Negeri, pen. setiausaha Puteri Negeri, ketua Puteri UMNO Bahagian Sepanggar)


Dalam ucapan alu-aluan Ketua UMNO Bahagian, Datuk Faisal mencadangkan agar 50% kouta diberikan kepada kepada wanita, pemuda dan puteri untuk menjadi calon Barisan nasional pada Pilihanraya umum kelak.



ketua Pergerakan Puteri UMNO Kota Kinabalu selaku ketua pergerakan puteri UMNO Sabah menegaskan dalam ucapannya memohon agar parti komponen Barisan Nasional mempunyai semangat setiakawan dan mengelakkan diri dari melakukan kritikan kepimpinan melalui media untuk menghargai kerukunan dalam satu keluarga. Beliau juga menerangkan bahawa Pergerakan tersebut telah melakukan tindakan yang drastik untuk memastikan penambahan pengundi muda dalam kawasan Kota Kinabalu sebagai antara langkah untuk menghadapi Pilihanraya umum yang bila-bila masa akan diumumkan.



Pergerakan Puteri uMNO Kota Kinabalu mengusulkan agar peluang diberikan kepada pemimpin dan ahli di bahagian Kota Kinabalu dilantik sebagai senator. serta menetapkan bahawa pergerakan tersebut menyokong kepimpinan Badan Perhubungan UMNO Negeri Sabah yang diterajui oleh YAB Datuk seri Panglima Musa Aman dan Timbalan pengerusi Datuk Seri Panglima Salleh Said.


Sempena majlis tersebut juga, Pergerakan Puteri UMNO telah menyampaikan anugerah 3 cawangan yang mempunyai keahlian puteri yang teramai serta melakukan pemotongan kek sempena sambutan Ulang Tahun puteri UMNO yang ke-10 serta usia 65 tahun UMNO yang akan diraihkan seluruh negara pada 11hb mei kelak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan