Isnin, 6 Jun 2011

RUJUK KEMBALI SEJARAH UNTUK MEMAHAMI MAKNA PERJUANGAN-

Penyampaian Cenderakenangan kepada Ketua UMNO Bahagian Lukisan Mawar
putih
“Jika menilai usia Puteri UMNO baru 10 tahun. Pandangan melihatnya sebagai usia yang sangat muda . tetapi usia 10 tahun ini telah memberi banyak pelajaran sepanjang tempoh kewujudannya sebagai sebahagian parti keramat UMNO. Dalam tempoh 10 tahun ini, 2 PRU telah dilalui oleh Puteri UMNO , PRK telah dilalui sejak 2001-2011. Pelbagai pengalaman ditimba” antara ucapan yang disampaikan oleh Dg Maimunah Sidek ketua pergerakan puteri UMNO Sipitang dalam ucapannya semasa Majlis perasmian Mesyuarat perwakilan pergerakan Puteri UMNO Bahagian Sipitang pada 20hb mei 2011

“Jangan usia 10 tahun ini membuatkan Puteri UMNO lupa asal usul UMNO. Jangan usia yang dikatakan kanak-kanak, Puteri UMNO lebih gemar sesuatu yang indah-indah belaka serta leka dalam dunia syok sendiri mereka sehinggakan mereka lalai dari menyedari perubahan dunia politik terlalu cepat sehingga memerlukan mereka sentiasa siap siaga menghadapi musuh serta menarik sahabat baru yang lain.” Sambungnya lagi
“ Rujuk semula Sejarah perjuangan Kepimpinan yang terdahulu untuk mencapai kemerdekaa. Sejarah amat penting untuk kita mengetahui asas mengapa kita perlu berjuang dengan keihlasan dalam UMNO demi kebajikan masyarakat seluruhnya”- antara ucapan balas ketua UMNO Bahagian Sipitang YB Datuk Sapawi Ahmad dalam ucapannya merasmikan Mesyuarat tersebut.
Beliau juga menggesa agar Puteri lebih aktif menarik belia dan beliawanis untuk menyertai UMNO. Terdapat beberapa sekolah menengah di bawah parlimen Sipitang yang memiliki pelajar tingkatan enam atas yang layak menyertai Parti tersebut. Selain itu pastikan juga ahli puteri yang mencecah usia 21 tahun, layak mengundi untuk mendaftar sebagai pengundi bagi persiapan PRU yang akan dating. Jangan kita Gah dengan ahli yang ramai, tetapi menangis ketiak mengundi kerana ramai yang leka dari mendaftar” sambungnya.

Mesyuarat perwakilan puteri UMNO Sipitang berlangsung di Dewan Mini perpustakaan Sipitang. Turut hadir dalam mesyuarat tersebut Suriati Adam mewakili Puteri UMNO negeri yang merupakan ketua puteri UMNO Papar, YB Kamarlin hj Ombi timbalan ketua UMNO Bahagian, Alaudin Mohamad, Setiausaha UMNO bahagian, Ismail hj Kambar, Abd Rahman Mohd Noh dan Hj Ahmad Mumin sebagai perwakilan UMNO ke perwakilan Puteri serta beberapa jawatankuasa Pemuda yang diketuai Naib ketua pemuda saudara matbali Musa serta jawatankuasa wanita.

Perwakilan Puteri telah memberi kejutan kepada ketua UMNO bahagian dengan menghadiahkan lagu Warisan di akhir ucapan ketua Pergerakan puteri UMNO bahagian sebagai simbol kesedaran mereka sebagai pewaris perjuang mempertahankan Bangsa, Agama dan negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan