Jumaat, 19 Ogos 2011

PUTERI KOTA BELUD EDAR 800 BUBUR KACANG


Kota Belud : 20 Ogos 2011. Kunjungan Pergerakan Puteri UMNO Kota Belud ke Hospital Kota Belud kelmarin ternyata membuatkan penghuninya ceria. Dalam kunjungan tersebut, kira-kira 400 bubur kacang telah diserahkan untuk pesakit dan kakitangan di hospital berkenaan menerima sumbangan bubur kacang daripada pergerakan itu.

Ketua Puteri UMNO Kota Belud, Masnatu Satong yang mengetuai rombongan berkenaan berkata, kunjungan sedemikian dapat menggembirakan para pesakit tersebut sekali gus menceriakan mereka sempena dalam bulan Ramadan ini.

Menurut Masnatu sepanjang bulan Ramadan ini, Puteri UMNO Kota Belud telah mengadakan program kebajikan dan kemasyarakatan antaranya pengagihan Program Amal Bubur Kacang kepada para pesakit Hospital Kota Belud 400 bungkusan, selain kakitangan Ibu Pejabat Polis Kota Belud 150 bungkusan, dan para jemaah di Masjid Kampung Jawi Jawi 100 bungkusan, untuk berbuka puasa serta 150 bungkusan bubur kacang untuk jawatankausa Puteri UMNO Kota Belud di sini kelmarin.

Beliau berkata adalah menjadi amalan Puteri UMNO Kota Belud untuk bersama-sama dengan masyarakat dan prihatin untuk membantu golongan yang kurang bernasib baik dalam melahirkan rasa keperihatinan kita terhadap mereka.

“Program ini secara tidak langsung dapat mendekati ahli-ahli Puteri dengan masyarakat setempat,”ujarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan