Sabtu, 27 Ogos 2011

WALAU TERPAKSA REDAH LUMPUR, ZIARAH KASIH III PUTERI SIPITANG TETAP DITERUSKAN

Sipitang 26hb Ogos 2011. Pergerakan Puteri UMNO Bahagian sipitang melaksanakan sekali lagi Ziarah Ramadan sesi III. Kali ini ziarah fifokuskan kawasan Kg Pelakat, Kg Mesapol dan kg Weston. Kebetulan ketika itu, kg Pelakat dan Kg Mesapol baru sahaja mengalami banjir sehingga keadaan beberapa rumah yang hendak dikunjungi terpaksa diredah dengan halaman dan dalam rumah disaluti lumpur .

Keadaan berlumpur yang agak dalam selepas banjir di Kg Pelakat membuatkan penerima tidak membenarkan Ketua puteri Bahagian turun dari track keretanya. penerima meminta biar dia sahaja mendekati. Apa lagi keadaan rumahnya yang masih disaluti banjir lumpur

Ketua Puteri UMNO Bahagian Dg Maimunah bersama Ahli Jawatankuasa Puteri UMNO tidak menhiraukan keadaan tersebut, dengan menggunakan kenderaan pacuan 4 roda meredah lumpur  untuk sampai ke lokasi yang telah ditetapkan. kehadiran mereka disambut dengan kesyukuran oleh seorang ibu tunggal.
Walaupun mereka penerima sumbangan Pergerakan puteri Sipitang, tidak bermakna mereka tidak boleh dihormati sebagai seorang yang jauh usia. ketua pergerakan mencium tangan si ibu penerima sebagai menzahir penghormatnnya dan kasih sayangnya.
Nenek ini mempunyai masalah pendengaran. Bersama AJK UMNO Bahagian, en Ismail Hj ambar, Ketua puteri seketika berbual-bual dengannya.
Bersama Ketua kampung, menziarahi ibu tunggal di kg Hulu Weston.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan